20 Mayıs 2015 Çarşamba

NEDEN FEMİNİZM, ANLATSANA CANISI?

Ama unutma, değiştirmeye çabaladığın şey Allah’ın emri olabilir. Daha ironik olanı, Allah’ın emrettiği gibi yaşayarak eşit olabilecekken, kendini önce dibe çekip sonra eşitlemeye çabalıyor da olabilirsin.

----

Müslüman kardeşim sana soruyorum: Neden feminizm? Ben üstüne çok düşündüm. Zamanında sıkı bir feminist olduğumu da yazdım hatta. Ama sonra sorular cevapsız kalınca anladım, ne beyhude geçmiş nice zamanım…

Müslüman kardeşim sana söylüyorum. Şu konuyu şöyle baştan bir ele alalım diyorum. Lam’ıcim’i yok. Kibarlık da yapmayacağım. Şimdi hani eşitlik diye yola çıkıyoruz ya –bak kendimi de kattım, sakın alınma- bence feminist harekete gönül vermiş kadınlar olarak bu eşitliği sağlamak adına ilk olarak pisuvaraişiyelim hepimiz. Dur, hemen şok olma; hele mahcup, sakın olma! Sen feministsin. Eşitsin! En az benim kadar iyi bilirsin. Mor çatının kurulmasının hemen ardından “İffetli Kadın Olmak İstemiyoruz” eylemleri ile birlikte bir grup feminist yoldaşımız(!) sadece erkeklere mahsus yerlere girip konuşmalar yapmaya başlamadı mı?E, öyleyse? Tuvaletten daha iyi erkeklere has ortam mı olur? Hem bakarsın pisuvardanpisuvara muhabbet de koyulaşır, orada eşitleniveririz karşı cinsimiz ile?

Buna olmaz mı diyorsun Müslüman kardeşim. Bizde çare çok... Öyleyse şöyle yapalım, davamız için her birimiz erkeklerin karşısına dikilip “Ev işi yapmam, senin anne-babana bakmam, ben de çalışır para kazanırım” diye dayılık yapalım. A, bak dayılık nasıl da ataerkil bir söylem, sözümü geri aldım, biz onlara bu cümleleri söylerken halalık yapalım. Yaptınız mı? Çok güzel. Şimdi bir dakika nefes alalım ve o da ne? İslam diyor ki MÜSLÜMAN FEMİNİST(!) kardeşim; “Erkeğin gücü varsa kadına ev işinde yardımcı tutmalı yahut yardımcı olmalıdır. Allah rasulüsöküğünü dahi kendi dikerek bunu müminlere anlatmıştır. Dini olarak erkeğin ailesine bakmakla yükümlü olan erkeğin kendisidir. Ve son olarak haram olmayan ortamda kadın evin geçimine katkı sağlayabilir ki kaynaklar rasulullahın eşlerinin meşru olarak kendi bakımları için para kazanacak işler yaptığını gösterir. Tüh, gördün mü, İslam zaten sana istediğin şartları vermiş!

Ama yetmez değil mi? Ataerkil aile yapısı bizi çok rahatsız ediyor. Haklısın kardeşim. Yalnız düşündüm de Hudeybiye’deHz.ÜmmüSeleme’nin tavsiyesi ile büyük bir kaosu çözen bizim rasulümüz değil miydi? “Elinin hamuru ile bırak erkek işini, bir de devlet işine mi karışıyorsun?” diyebilirdi, demedi. Demek ki İslam burada da biz kadınlara “Eziksin sen, ezik kal” dememiş.

Belki şimdi diyeceksin ki Müslüman kardeşim, miras var, şahitlik var, çok eşlilik var. Haklısın. Şimdi bunları da sana uzun uzun anlatmak isterdim, ama yerim dar. Ancak şunu söylemeden geçemeyeceğim. İman kalbi bir meseledir kardeşim. Akla uygundur, ancak illa ki kalp gerektirir. Zaten bu yüzden de imanın tanımı; “Kalp ile tasdik, dil ile ikrar” diye nitelendirilir. Şimdi sen bir eşitlik rüzgarına kapılmış, oradan oraya savruluyorsun ya. Diyorum ki çok savrulma kardeşim, bilmediğin yerlere uçarsın. Maazallah, Rabbin hikmetinden sual olunmaz. Ha sor, hobi olarak yine sor. Ama unutma, değiştirmeye çabaladığın şey Allah’ın emri olabilir. Daha ironik olanı, Allah’ın emrettiği gibi yaşayarak eşit olabilecekken, kendini önce dibe çekip sonra eşitlemeye çabalıyor da olabilirsin. Müslüman kardeşim! Ben yaşadım ve gördüm. Senin geçtiğin yolları ezber ettim. Bence sen eşit olmaya değil, Allah’ın rızasını kazanmaya bak. Hatta ne yap biliyor musun? Feminizmi, haklarını, eşitliğini anlatmaya harcadığın çabayı İslam’ı anlatmaya harca. –tabi önce bir güzel öğren- Gönlü Muhammedi merhamette, İslami şuurda gençler yetiştirirsen, bize her yer “feministan” olur zaten.  Ah bir bilsen Müslüman feminist kardeşim! İslamiyet ne hoş, ne güzel, ne adil bir din. Sen rabbinin hakkını yerde koyacağını mı zannettin?

Hakkıma razıyım, İslam’a tabiyim diyorsan ne âlâ. Yok, cevabın hayırsa; anlatsana canısı, neden feminizm?

@imtihandevesus

4 yorum:

  1. Kadın haklarını savunan herkesin islamiyete karşı olduğu kanısına varıp aynı kefeye nasıl koyabiliyorsunuz hepsini? İslamiyetin kadını baş tacı eden kadına önem veren bir din olduğunu biliyoruz(bilmeyenler de var). Mesele erkeklerin islamiyeti kendilerine göre yorumlayıp kadını köleleri kendilerini en üstün kişi ilan etmeleri. Kadının konuşmaya hakkı olmadığını tek görevinin ev temizliği cocuk bakımı ve kocanın gönlünün hos tutulması olduğunu savunan erkeklere karşı bir duruş bu. Saçı uzun aklı kısa diyilerek ezilen, sırf kocasına o sabah kahvaltı hazırlamadı diye dövülen, boşanmak istemeyen, kocasından boşanmaya çalıştığı için öldürülen kadının haklarının savunulması bu. Kocanıza itaat edin doğruyu bulun gibi bir cümle vardı önceki yazılarda siz gerçekten bunun bu şekilde çözülebileceğine mi inaniyorsunuz? Tabiki ahirette herkes cezasını çekicek mazlumun ahını alan yanacak ama haksızlığa sessiz kalan da dilsiz şeytandır değil mi? İslamiyete göre yaşayıp da hakkı yenen, insan değil sadece hayvan muamelesi gören birçok kadın var bu ülkede belki sizin etrafınız da olmadığı için böyle rahat bir şekil de tek taraftan bakabiliyorsunuz. Müslüman bir insan da çok güzel bir şekli de kadın haklarını savunabilir tabiki Allah(c.c)'nin emirlerine karşı çıkmadan!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yazıya yapılabilecek an aklı başında yorumdu 👏👏👏

      Sil
  2. Bu yazı kadar saçma bir feminizm tanımı ve eleştirisi görmedim.Fakat fikirlerinizi eğer bu kadar rahat bir şekilde dile getirebiliyorsanız eğer bir erkeğin yapabildiği gibi eleştirebiliyorsanız eğer(büyük ihtimalle bir kadınsınız) bunu yapabiliyorsanız bu feminizmin öncülüğünde gerçekleşen bir şey.Saygısızca yazılmış,üstünkörü bir yazı!
    Feminizmin ne olduğunu gerçekten bilmek istiyorsanız kitapkurdubirfangirl.blogspot.com 'a uğramanızı tavsiye ederim!

    YanıtlaSil